الثلاثاء، فبراير 07، 2012

مش كفاية ؟


يا ترى شبعتى دم ولا لسه يا بلدى

:(


رسم للفنان المصرى فريد فاضل

عن شهيد ميدان التحرير

والأم أم مصرية تلتقط روحه قبل صعودها للسماء

هناك 27 تعليقًا:

حياتى يقول...

اولا انا اول مره امر ع مدونتك بس بتمني تقبل مروري لمدونتك .......... وبجد انا كمان بقول معاك مش كفايه الصوره بجد اكثر من رائعه والهدف من الصوره اكثر واكثر واكثر رائعه بتمني قبولك لمروري

Story pain يقول...

الصورة بتوجع اوى
زى حال بلادنا
ونزيف الدم اللى مابيوقفش

:( :(

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

ياااه يافينوس

الرسم بيقول كتير

تحيتي

Tamer Nabil Moussa يقول...

الدم كتير يافينوس الواحد خايف على البلد انا بقيت احس كاننا فى حرب

ربنا يصلح الحال

مع خالص تحياتى

Days and Nights يقول...

الأخت الغالية والعزيزة / فينوس

واحشانى جدا جدا جدا

ونحمد الله على الإطمئنان عليكى يا أغلى فينوس فى الدنيا.

طبعا كلنا عارفين مين اللى وراء كل الأحداث اللى بتحصل فى بلدنا.

بإذن الله ربنا ح يرًد كيدهم عليهم فى أقرب وقت لأنه شايف ومتطلع على كل شيىء.

وزى ما خلصًنا من اللى قبلهم بعد ما كنًا فقدنا الأمل ، قادر يخلصنا منهم.

خالص مودتى

richardCatheart يقول...

صباح الورد

مانتى عارفه انها مش عايزه تشوف الدم هما اللى دبحنها ودبحينه

ربنا يصلح الاحوال ياااااااارب

اجمل ورده لاجمل فيو فى الدنيا

لـــولا وزهـــراء يقول...

يارب احمي مصر

لولا

وصف الاحساس يقول...

كفايه اوي والله
تعبنا من شكل الدم والخراب
ربنا يستر عليكي يا بﻻدي

ابراهيم رزق يقول...

اولا حمد على السلامة بعد غيبة

ثانيا بدون تعليق

تحياتى

فاروق سحير ( فاروق بن النيل ) يقول...

ميس فينوس .....
هل تتصورى أن القاتل الذى تعود على سفك الدم يرتاح دون أن يرى دما مسفوحا وسائلا وجديدا هم ينطبق عليهم المثل " من سب على شيئ شاب عليه "
Ms Venus........................
كل عام وإنتى والأسرة بألف خير ...
لاتخافى أختى فإن الله الذى نصرنا على الطاغية قادر على أن يخلصنا من تابعيه الفاسدين بالداخل والخارج وأنتى تعلمين أنهم كثر لكن الله أكبر وأعظم منهمولاتحزنى فكل ثورة مثل البراكين والزلازل لها توابع ...
أؤكد لكى أن ثورتنا لم تسرق وأنا أعلم جيدا ماتعنين فإن كان خوفك من البرلمان فتأكدى أننا كلنا كمصريون نراقبهم فإذا أحسنوا سنساعدهم وإن أساءوا فلن تقوم لهم قائمة مرة أخرى والسنوات الأربع القادمة ليست بكثيرة
الذى جعلنا نتحمل ثلاثون عاما قادرين على تحمل القادم والصبر مفتاح الفرج
شكرا لكى وماتغيبيش عنا كتير

The illusionist يقول...

صعبه الرسمه دى

ذو النون المصري يقول...

الصورة رائعة
الاجابة انها لم تشبع بعد
فالحرية ثمنها اكبر من ذلك بكثير
انظري للثمن في سوريا و ليبيا و اليمن
لازلنا لم ندفع الثمن بعد

بيت المدونين يقول...

السلام عليكم ورحمة وبركاته

الزميل / الزميله المدون
يدعوك بيت المدونين

للمشاركه فى مبادرة " المعونه المصريه "
من خلال مدونتك الكريمه
المبادره ابتدأها بعض المشايخ المحترمين للرد على تهديد امريكا بقطع المعونه عن مصر
مع العلم ان هذه المعونه لا تغنى ولا تسمن من جوع فهى دائماً مشروطه ويتم انفاقها على الخبراء الامريكان الذين يتم اشتراط تواجدهم فى المشاريع التى توجه لها المعونه ، بالاضافه الى المحاصيل التى يتم الاشتراط على مصر فيها شراءها من امريكا وأشياء اخرى كثيره لا مجال لحصرها
فبالتالى كانت هذه المعونه وبالاً على مصر . اقتصادياً وسياسياً وعزة وكرامه

وقد آن الاوان لوقفها واثبات اننا رجالا لا نمد الايادى لغيرنا

نريد ان :
نحيا كراماً

رابط المبادره على بيت المدونين :

http://bloggers-house.blogspot.com/2012/02/blog-post_12.html

رابط المبادره على الفيس هو :


http://www.facebook.com/events/307332485983060/


حساب البنك سيتم نشره قريبا
ان شاء الله

جايدا العزيزي يقول...

رحم الله جميع شهدائنا

الصورة رائعه جدا فينوووووووووس

فنان بارع من رسمها

تحياتى

miroooo يقول...

صورة معبرة فعلا
ربنا يحمى مصر كفانا دم
تحياتى لكى ولاختيارك الرائع

روعه النسيان يقول...

لسه بلدى تابى نسيان منظر الدماء

Shaimaa يقول...

الصورة جميلة يا فينوس
يارب احمى مصر وشعبها وترابها وأرضها من كل الخاينيين

Boneta يقول...

"لـنا اللـه "
تحياتي فينوس

Shaimaa يقول...

البقاء لله يا فينوس... يارب يصبركوا ويصبرنا جميعا ويوفقكوا فى انسان زكى ومحترم زى البابا شنودة الله يرحمه

Story pain يقول...

البقاء لله فينوس

صبركم الله على فراق فقيدكم

ذو النون المصري يقول...

البقاء لله وحده
خالص تعازينا في وفاة البابا شنوده

Timo.. يقول...

خايف يكون (مش) كفاية لسه يا فينوس...!!

faroukfahmy58 يقول...

انت فين يافينوس لم نرى حرفك من شهرين من فبراير الماضى لعل المانع خيرا
انا داخل بس عشان اقوللك
كل سنه وانت طيبه

Tarkieb يقول...

فينك؟يارب تكوني بخير....وحشانا اوووي

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

الجميلة فينوس

انتي فين

يقلقنا غيابك اختنا العالية

نرجوا ان نطمئن عليكي

Tamer Nabil Moussa يقول...

انتى فين فينوس

طمنينا عليكى

مع خالص تحياتى

Days and Nights يقول...

الأخت الغالية والعزيزة / فينوس

وحشتينا جدا جدا جدا

ومشتاقين لكلماتك

ترجعى لنا بألف سلامه

وفى أقرب وقت

تحياتى لروجك الطيبة

تامر